Regulamin od 01.01.2023

POKAŻ MENU
Regulamin sklepu internetowego od 01.01.2023

I. Definicje:
Użyte w Regulaminie pojęcia mają następujące znaczenie:
1. Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu internetowego.
2. Sklep – prowadzony przez Sprzedawcę sklep internetowy dostępny dla Kupujących pod adresami Intymna.pl, Primodo.com, Blackbunny.pl.
3. Sprzedawca – GRUPA MODNE ZAKUPY Sp. z o.o. z siedzibą w Koszalinie przy ul. Słowiańskiej 6, 75-846 Koszalin, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy w Koszalinie Wydział IX Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000284703; NIP: 669-23-30-394; REGON: 331357823; kapitał zakładowy w wysokości 98 000,00 zł.
4. Kupujący – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa również osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych i mająca miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej (np. osoba, która ukończyła lat trzynaście), osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która dokonuje zakupu Towarów składając zamówienie w Sklepie internetowym.
5. Konsument – osoba fizyczna dokonująca nabycia Towaru składając zamówienie w Sklepie, jeżeli czynność ta nie jest związana bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
6. Przedsiębiorca posiadający niektóre uprawnienia konsumenta (PPK) – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą dokonująca nabycia Towarów bezpośrednio w związku z jej działalnością gospodarczą, o ile ta umowa nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
7. Przedsiębiorca – Kupujący dokonujący nabycia Towarów w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową, inny niż PPK.
8. Towar – artykuły prezentowane przez Sprzedawcę z zamiarem ich sprzedaży w Sklepie.

II. Składanie i realizacja zamówień w Sklepie.
1. Sklep przeznaczony jest do sprzedaży Towarów przez Sprzedawcę Kupującym.
2. Każdy Kupujący jest uprawniony do posiadania jednocześnie maksymalnie jednego konta w Sklepie (Sklepach). Sprzedawca zastrzega sobie prawo do blokowania dostępu do kolejnych kont Kupującego lub ich usuwania bez wcześniejszego zawiadomienia.
3. Informacje zawarte w Sklepie nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego; stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
4. Sklep dokłada wszelkich starań, aby prezentowane na stronie internetowej opisy Towarów były zgodne ze stanem faktycznym. Jednakże, w razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy przed złożeniem zamówienia o kontakt telefoniczny, bądź za pomocą formularza kontaktowego.
5. Zamówienie składane przez Kupującego traktowane jest jako oferta zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu Kodeksu Cywilnego złożona Sprzedawcy. Oświadczenie o przyjęciu oferty przez Sprzedawcę nie jest wymagane, obowiązkiem Sprzedawcy jest zaś niezwłoczne przystąpienie do realizacji zamówienia.
6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niemożność skorzystania przez Kupującego ze strony internetowej Sklepu będącego następstwem nieposiadania przez Kupującego stosownego oprogramowania komputerowego jak i dostępu do internet. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niemożność korzystania ze strony internetowej Sklepu będącej następstwem przerw o charakterze technicznym.
7. Warunkiem złożenia zamówienia przez Kupującego w Sklepie jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień przed zawarciem umowy sprzedaży oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych Kupującego do celów związanych z realizacją zamówienia. Dane osobowe nie są udostępniane innym podmiotom dla celów marketingowych.
8. Dla realizacji zamówienia wymagane jest podanie takich danych jak imię, nazwisko i adres, pod jaki ma zostać dostarczony Towar, a nadto adres e-mail i numer telefonu. W celu wystawienia faktury VAT, Kupujący składając zamówienie powinien podać dane swojej firmy (wskazując: formę prawną, nazwę, adres, NIP, adres e-mail, numer telefonu). Kupujący ponosi odpowiedzialność za rzetelność i prawdziwość podanych Sprzedawcy danych. Wszelka komunikacja Sklepu z Kupującym odbywać się będzie przez adres e-mail i/lub numer telefonu podany przez Kupującego.
9. Zamówienia mogą być składane 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok. Kupujący akceptuje istnienie przerw technicznych, wyłączających Sklep z przyjmowania i realizacji zamówień Kupującego. Realizacja zamówień Kupującego następuje w dni robocze (z wyłączeniem dni zamkniętych magazynów Sklepu) zwyczajowo w ciągu 24 godzin od momentu potwierdzenia zamówienia przez Kupującego lub w momencie skompletowania przez Sklep wszystkich zamówionych przez Kupującego produktów i/lub zaksięgowanej przez Sklep pełnej opłaty za zamówienie.
10. W celu złożenia zamówienia należy dodać wybrany Towar poprzez funkcję „Koszyk”, a następnie postępować zgodnie z dalszymi informacjami wyświetlanymi na stronie Sklepu. Dopuszcza się złożenie zamówienia przez Kupującego poprzez kontakt ze Sklepem za pomocą adresu e-mail, komunikatora internetowego bądź kontakt telefoniczny.
11. Wszystkie ceny widoczne na stronie internetowej Sklepu podane są w złotych polskich i stanowią wartości brutto (zawierają podatek VAT). Ceny te nie obejmują kosztów przesyłki.
12. Płatności za zamówione produkty można dokonać przy odbiorze, gotówką w kasie, poprzez płatności PayU, PayPal, przelewem na konto Sklepu. Formy płatności opisane są na stronie „Formy płatności i wysyłki”.
13. Przyjęcie zamówienia do realizacji rozpoczyna się:
a) w przypadku zamówień płatnych przy odbiorze - po złożeniu zamówienia,
b) w przypadku zamówień płatnych przelewem - po zaksięgowaniu przedpłaty na konto Sklepu,
c) w przypadku zamówień płatnych poprzez PayU lub PayPal - w chwili poprawnej autoryzacji płatności.
14. Niezwłocznie po złożeniu zamówienia Kupujący otrzyma drogą e-mailową informację o przyjęciu zamówienia do realizacji (zestawienie wybranych produktów, adres dostawy, wartość zamówienia, forma płatności, sposób wysyłki). W razie braku otrzymania takiej informacji w ciągu 1 dnia roboczego, Kupujący powinien skontaktować się ze Sklepem drogą telefoniczną lub mailową, celem wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.
15. W przypadku niedostępności części produktów w zamówieniu Kupujący informowany jest przez Sklep o stanie zamówienia. Kupujący może wtedy podjąć decyzję o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości zamówienia). W przypadku braku odpowiedzi w ciągu 3 dni ze strony Kupującego Sklep zastrzega sobie możliwość wysłania dostępnych pozycji w zamówieniu bądź anulowania zamówienia.
16. W przypadku zamówienia zapłaconego, gdy Sklep nie jest w stanie zrealizować zamówienia w całości, sklep informuje Kupującego o tym fakcie. W przypadku rezygnacji z brakującej pozycji, lub z całego zamówienia Sklep zwraca przedpłatę na podane przez Kupującego konto bankowe lub kartę (w przypadku zamówień opłaconych kartą) w terminie 3 dni roboczych liczonych od daty anulowania zamówienia lub jego korekty.
17. Sklep zastrzega sobie prawo weryfikacji złożonego zamówienia. W razie braku potwierdzenia złożenia zamówienia przez Kupującego przez wskazany przez Kupującego numer telefonu lub adres e-mail oraz w przypadku braku zapłaty za zamówienie (gdy sposób zapłaty jest inny niż „płatność przy odbiorze”), Sklep zastrzega sobie możliwość anulowania zamówienia.
18. W przypadku, gdy w ciągu 7 dni od daty złożenia zamówienia nie zostanie uregulowana płatność (gdy sposób zapłaty jest inny niż „płatność przy odbiorze”), Sklep zastrzega sobie prawo do automatycznego anulowania zamówienia.
19. Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest zwyczajowo ograniczona liczba towarów. Realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień. W przypadku wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży Sklep zastrzega sobie prawo korekty i wysłania niepełnego zamówienia bądź anulowania zamówienia.
20. Kupujący może anulować złożone zamówienie telefonicznie bądź za pomocą formularza kontaktowego do czasu przekazania tegoż zamówienia przez Sklep w stan pakowania.
21. Na czas, po jakim zamówione produkty trafiają do Kupującego, składa się czas sprowadzenia towaru (podawany przy każdym produkcie) oraz czas, jaki jest potrzebny Poczcie Polskiej lub kurierowi na dostarczenie przesyłki pod wskazany przez Kupującego adres, przy czym uwzględniane są tu tylko dni robocze (termin otrzymania przesyłki = czas sprowadzenia towaru + czas dostawy). W dniu wysyłki zamówienia za Sklepu Kupujący jest informowany o tym fakcie w wiadomości e-mail.
22. W przypadku zamówień składających się z kilku towarów, a mających zostać dostarczonymi w jednej przesyłce, termin realizacji będzie uzależniony od terminu skompletowania przez Sklep ostatniego elementu danego zamówienia, chyba że Sklep i Kupujący postanowią wspólnie inaczej.
23. Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do konta oraz możliwości składania zamówień w przypadku działania przez Kupującego na szkodę Sklepu (np. naruszenia przez Kupującego przepisów prawa lub postanowień Regulaminu), a także, gdy zablokowanie dostępu do Konta Klienta jest uzasadnione względami bezpieczeństwa. W momencie zablokowania dostępu do konta wstrzymana zostanie realizacja wszystkich zamówień Kupującego. Sklep bez zbędnej zwłoki powiadomi Kupującego o nałożeniu blokad(y) i podstawie do jej zastosowania. Kupujący ma prawo wnieść reklamację od decyzji Sklepu. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od jej otrzymania przez Sklep.

III. Dostawa.
1. Dostawa zamówienia odbywa się przez wysyłkę zamówionych towarów pod wskazany przez Kupującego adres poprzez dostępne usługi spedytorskie (przewoźnika), np. Pocztę Polską /firmę kurierską. Do kosztów zamówienia doliczany jest koszt wysyłki zgodnie z tabelą kosztów wysyłki prezentowany na stronie Sklepu.
2. Odbierając dostarczoną przez kuriera przesyłkę z Towarem Kupujący obowiązany jest ją zbadać (na podstawie art. 545§ 2 Kodeksu cywilnego). W przypadku uszkodzenia przesyłki Sprzedawca zaleca sporządzenie protokołu szkody w obecności kuriera oraz niezwłoczne poinformowanie o tym Sprzedawcy. Brak sporządzenia protokołu szkody nie jest równoznaczny z wygaśnięciem prawa Konsumenta do złożenia reklamacji w zakresie uszkodzeń powstałych w trakcie dostawy; protokół jest jednak pomocny w procedurze reklamacji. Brak protokołu uszkodzenia przesyłki może utrudnić Konsumentowi dochodzenie ewentualnych roszczeń od Sprzedawcy oraz ustalenie osoby odpowiedzialnej za uszkodzenie przesyłki.
3. Postanowienia dotyczące konsumenta, zawarte w ust. 2 powyżej stosuje się również do Przedsiębiorcy posiadającego niektóre uprawnienia konsumenta (PPK).
4. Reklamacje w zakresie uszkodzeń powstałych w trakcie dostawy złożone przez Kupujących niebędących Konsumentami ani Przedsiębiorcami posiadającymi niektóre uprawnienia konsumenta, bez załączonego protokołu szkody, nie będą rozpatrywane.
5. Koszty przesyłek w przypadku wymiany towaru wynikającej z błędnej realizacji zamówienia przez Sklep pokrywa Sklep w limicie kwoty podanej poniżej. Koszty wysyłki do Sklepu pokrywa Kupujący. W przypadku stwierdzenia pomyłki Sklep zwróci Kupującemu koszt wysyłki do Sklepu w kwocie wynikającej z kwoty na liście przewozowym i nieprzekraczającej kosztu najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia. Jednocześnie Sklep informuje, że nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych do Sklepu za pobraniem.
6. Do każdego zamówienia wystawiane jest szczegółowe zestawienie zawartości przesyłki wraz z wykazem kosztów i dołączane do przesyłki z zamówionym przez Kupującego towarem. Kupujący ma prawo zażyczyć sobie niedołączanie do przesyłki szczegółowego zestawienia zawartości tejże przesyłki.
7. Faktura VAT jest wystawiana i dołączana do przesyłki na indywidualne, wyraźne życzenie Kupującego.

IV. Procedura reklamacji
Konsumenci ( brak zgodności Towaru z umową)
1. Wszystkie Towary oferowane w Sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone do obrotu na polski rynek.
2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta z tytułu braku zgodności Towaru z umową, jeżeli w chwili zawarcia umowy Konsument o niej nie wiedział.
3. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
1) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność,
2) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
4. Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
1) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
2) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
a)nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć;
b)przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób;
c)publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy.
3) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać.
5. Konsumentowi z tytułu niezgodności Towaru z umową przysługuje prawo do reklamacji.
6. Reklamacja może być złożona pisemnie na stosownym formularzu dostępnym w serwisie Sklepu na adres korespondencyjny zgodny z siedzibą Sprzedawcy.
7. Przed złożeniem reklamacji zalecane jest skontaktowanie się ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty e-mail lub telefonicznie – w celu sprawniejszego rozpatrzenia reklamacji.
8. Składając reklamację Sprzedawca zaleca podanie danych kontaktowych Konsumenta, dokładne opisanie przyczyn reklamacji i żądań wobec Sprzedawcy, a także dołączenie dokumentu sprzedaży bądź jego kserokopii.
9. Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu niezgodności Towaru z umową (w ramach procedury reklamacyjnej), jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres: Grupa MODNE ZAKUPY Sp. z o.o. ul. Słowiańska 6 75-846 Koszalin, najlepiej z dopiskiem „REKLAMACJA”.
10. Reklamacje z tytułu niezgodności Towaru z umową rozpatrywane są zgodnie z treścią ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (rozdział V). Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany, odbywa się to według poniższych zasad:
a)Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową;
b)przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z umową, wartość Towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z umową;
c)Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca;
d)Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Towar na swój koszt. Zasady odbioru ustalane są ze Sprzedawcą telefonicznie pod numerem telefonu 455 450 115 w dniach roboczych w godzinach 8:00-15:00 lub mailowo na adres kontakt@primodo.com w dniach roboczych w godzinach 8:00-15:00;
e)Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
11. Konsument jest uprawniony do żądania obniżenia ceny Towaru niezgodnego z umową lub odstąpienia od umowy wówczas gdy:
a)Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową zgodnie z ust.10;
b)Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową zgodnie z ust.10;
c)brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
d)brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w ust. 9 że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
12. Obniżenie ceny następuje w proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z umową.
13. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
14. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
15. Konsument nie może odstąpić od umowy na zasadach oznaczonych w ust. 11, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny.
16. W razie odstąpienia od umowy zgodnie z ust. 11 Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
17. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
18. Uprawnienia Konsumenta z tytułu niezgodności Towaru z umową nie ograniczają uprawnień Konsumenta wynikających z gwarancji udzielonej przez gwaranta – na zasadach wskazanych w dokumencie gwarancyjnym, o ile dokument gwarancji zostanie do Towaru dołączony.
19. Sposób realizacji gwarancji jest ustalony przez gwaranta w dokumencie gwarancyjnym. Termin gwarancji wynosi dwa lata od dnia wydania Towaru Konsumentowi chyba że dokument gwarancyjny stwierdza inaczej.
20. Konsument powinien zdecydować czy doprowadzenie Towaru do zgodności z umową odbywa się na podstawie gwarancji (o ile została udzielona) czy też na podstawie reklamacji oznaczonej na podstawie ust. 5-17.
21. Przepisy dotyczące Konsumenta zawarte w rozdziale IV stosuje się do Przedsiębiorcy posiadającego niektóre uprawnienia konsumenta (PPK).

Kupujący (niebędący Konsumentami)
1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Kupującego (niebędącego Konsumentem) z tytułu rękojmi, gdy sprzedana przez niego rzecz jest dotknięta wadą (przykładowo: wada zmniejszająca wartość rzeczy, użyteczność rzeczy, gdy rzecz nie ma właściwości, o których było napisane w serwisie Sklepu, gdy rzecz wydano w stanie niezupełnym, niekompletnym), a w chwili zawarcia umowy Kupujący (niebędący Konsumentem) o niej nie wiedział.
2. Kupującemu (niebędącego Konsumentem)z tytułu rękojmi przysługuje prawo do złożenia reklamacji zakupionego Towaru.
3. Reklamacja może być złożona pisemnie na stosownym formularzu dostępnym w serwisie Sklepu na adres korespondencyjny zgodny z siedzibą Sprzedawcy.
4. Przed złożeniem reklamacji zalecane jest skontaktowanie się ze Sprzedawcą za pośrednictwem poczty e-mail lub telefonicznie – pomoże to w sprawniejszym rozpatrzeniu reklamacji.
5. Składając reklamację Sprzedawca zaleca podanie danych kontaktowych Kupującego (niebędącego Konsumentem), dokładne opisanie przyczyn reklamacji i żądań wobec Sprzedawcy, a także dołączenie dokumentu sprzedaży bądź jego kserokopii.
6. Kupujący (niebędący Konsumentem) , który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres: Grupa MODNE ZAKUPY Sp. z o.o. ul. Słowiańska 6 75-846 Koszalin, najlepiej z dopiskiem „REKLAMACJA”.
7. Reklamacje z tytułu rękojmi rozpatrywane są zgodnie z treścią ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
8. Kupujący (niebędący Konsumentem) może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi alternatywnie od uprawnień wynikających z gwarancji o ile Sprzedawca lub Producent udzielił gwarancji.
9. Uprawnienia Kupującego (niebędącego Konsumentem) z tytułu rękojmi nie ograniczają uprawnień Kupującego (niebędącego Konsumentem) wynikających z gwarancji udzielonej przez gwaranta – na zasadach wskazanych w dokumencie gwarancyjnym, o ile dokument gwarancji zostanie do Towaru dołączony.
10. Sposób realizacji gwarancji jest ustalony przez gwaranta w dokumencie gwarancyjnym. Termin gwarancji wynosi dwa lata od dnia wydania Towaru Kupującemu (niebędącego Konsumentem) chyba że dokument gwarancyjny stwierdza inaczej.
11. Kupujący (niebędący Konsumentem) powinien zdecydować czy doprowadzenie Towaru do zgodności z umową odbywa się na podstawie rękojmi czy też na podstawie gwarancji (o ile została udzielona).

V. Ustawowe prawo do odstąpienia od umowy
1. Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży Towarów zakupionych u Sprzedawcy bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w terminie 30 (słownie: trzydziestu) dni, licząc od dnia dostarczenia Towaru (tj. od dnia od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik). Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy można pobrać tutaj.
2. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
3. W razie odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest do zwrotu Towaru niezwłocznie na adres Sklepu. Towar do zwrotu powinien być zapakowany w sposób gwarantujący bezpieczeństwo jego zawartości, mając na uwadze wykluczenie uszkodzeń, aby produkty mogły trafić do sklepu w nienaruszonym stanie. Transport materiałów szklanych, kruchych i delikatnych wymaga zastosowania specjalnych opakowań. Wraz z odsyłanym Towarem Konsument jest zobowiązany zwrócić wszelkie produkty, które otrzymał gratisowo.
4. Dołączenie do paczki ze zwrotem Towaru dokumentu sprzedaży lub jego kserokopii będzie mile widziane i przyspieszy rozpatrywanie sprawy.
5. W przypadku odesłania zwracanego Towaru Sprzedawca zaleca dopisanie na przesyłce informacji „ZWROT”.
6. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
7. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru do Konsumenta (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę).
8. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
9. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, ale może wstrzymać się ze zwrotem tych płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
10. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
11. Towar, co do którego prawo odstąpienia nie przysługuje, będzie odesłany na koszt Kupującego. Gdy Kupujący nie odbierze odesłanej przesyłki (która wróci do Sprzedawcy), po upływie 30 dni od momentu wysłania zawiadomienia e-mail przez Sklep, gdy Kupujący nie wyda dyspozycji, co do dalszego postępowania z przesyłką, będzie pobierana opłata w wysokości 35,00 zł za każdy miesiąc magazynowania nieodebranej przesyłki.
12. Przepisy dotyczące Konsumenta zawarte w rozdziale V stosuje się do Przedsiębiorcy posiadającego niektóre uprawnienia Konsumenta (PPK).

VI. Umowne prawo do odstąpienia od umowy
1. Bez uszczerbku dla ustawowego prawa do odstąpienia od umowy opisanego w rozdziale V Regulaminu, Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży Towarów zakupionych u Sprzedawcy w terminie 30 dni począwszy od dnia dostarczenia Towaru, jednakże warunkiem wykonania umownego prawa odstąpienie jest brak śladów używania Towaru, dostarczenie Towaru w stanie kompletnym, ze wszystkimi metkami, bez uszkodzeń i w oryginalnym, niezniszczonym opakowaniu.
2. Konsument może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy w terminie określonym w ust. 1 za pomocą oświadczenia widniejącego na stronie internetowej Sprzedawcy oraz jednocześnie odsyłając Towar na adres Sklepu.
3. Postanowienia zawarte w rozdziale V „Ustawowe prawo do odstąpienia od umowy” od ust. 2 do ust. 12 stosuje się odpowiednio.
4. Umowne prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Przedsiębiorcy ani Przedsiębiorcy posiadającemu niektóre uprawnienia konsumenta (PPK).

VII. Ochrona Danych Osobowych i Prywatności
1. Sprzedawca, jako administrator danych, przetwarza dane Kupujących (w szczególności podanych w interaktywnym formularzu) w celu realizacji i obsługi umowy sprzedaży Towaru przez Sprzedawcę.
2. Dane osobowe znajdujące się w bazie danych Sprzedawcy, nie są przekazywane podmiotom nie uczestniczącym w realizacji umowy sprzedaży Towaru.
3. Kupujący ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, uzupełnienia, w przypadkach przewidzianych przepisami prawo żądania usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Mimo żądania usunięcia danych osobowych, cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych Sprzedawca nie będzie miał obowiązku usunięcia danych osobowych w zakresie w jakim przetwarzanie jest niezbędne: do korzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji, albo do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega Sprzedawca, albo do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym, albo do celów archiwalnych w interesie publicznym lub do celów statystycznych, o ile usunięcie danych uniemożliwi lub poważnie utrudni realizację celów takiego przetwarzania albo do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
4. Sprzedawca informuje, że Sklep jest uczestnikiem programu „Zaufane Opinie” w ramach usługi świadczonej przez Ceneo.pl Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (60-166), ul. Grunwaldzka 182, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000634928, NIP: 5252674781, kapitał zakładowy: 5.000.000,00 zł, oraz uczestnikiem programu „Wiarygodne Opinie” w ramach usługi świadczonej przez Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-672), ul. Domaniewska 49, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000420780, NIP: 5272677009, kapitał zakładowy: 106.000,00 zł, polegających na przesyłaniu odpowiednio przez Ceneo.pl Sp. z o.o. i Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. - po uzyskaniu zgody Kupującego - do Kupujących za pośrednictwem poczty elektronicznej ankiet służących uzyskaniu od Kupującego opinii na temat dokonanej w Sklepie transakcji oraz zakupionego Towaru, a także na zamieszczaniu w serwisie dostępnym w domenie Ceneo.pl i Opineo.pl opinii wyrażonych przez Kupujących w rezultacie otrzymania ankiet. Kupujący dokonujący zakupu w Sklepie może dobrowolnie wyrazić zgodę na przekazanie jego danych osobowych, w tym adresu e-mail do Ceneo.pl Sp. z o.o. i Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. oraz na przetwarzanie przez Ceneo.pl Sp. z o.o. i Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. jego danych osobowych – wyłącznie w celu wypełnienia ankiety dotyczącej opinii na temat transakcji zrealizowanej w sklepie.
5. Szczegółowe informacje w zakresie danych osobowych i ochrony prywatności zostały zawarte na stronie Sklepu w zakładce Polityka Prywatności.

VIII. Postanowienia końcowe
1. Sprzedawca informuje, że pod adresem:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (tzw. platforma ODR). Z platformy nie mogą korzystać osoby fizyczne zawierające umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą. Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną (jest dostępna we wszystkich językach UE) stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z zawarcia internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług. Platforma umożliwia złożenie skargi dotyczącej towarów lub usług zakupionych przez Internet, zarówno w kraju, jak i za granicą.
2. Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu są lub staną się niezgodne z prawem, niewykonalne, niekompletne, nieskuteczne lub nieważne, to nie spowoduje to naruszenia skuteczności umowy z Kupującym w jej pozostałej części. W takim wypadku strony zawierające umowę są zobowiązane zastąpić postanowienie niekompletne lub nieskuteczne uregulowaniem skutecznym prawnie, które będzie odpowiadało lub będzie najbliższe celowi i wytyczonym zamierzeniom ekonomicznym postanowienia niekompletnego, nieskutecznego, niezgodnego z prawem, niewykonalnego czy nieważnego.
3. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Konsumenta, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi Konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy. Postanowienia umów mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia ustawy o prawach konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy tej ustawy.
4. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności postanowienia Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
5. Regulamin dostępny jest dla Kupującego w wersji elektronicznej na stronach Sklepu.
6. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Kupującemu treści zawieranej umowy następuje poprzez:
a) przesłanie Kupującemu wiadomości e-mail,
b) przesłanie Kupującemu dokumentu sprzedaży.
7. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.01.2023 roku, z tym, że postanowienia dotyczące Przedsiębiorcy posiadający niektóre uprawnienia konsumenta (PPK), mają zastosowanie do umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021r.